Trenger du noen å tenke høyt med?
Alle opplever vanskelige perioder i livet og da kan det være godt å snakke med noen. Sosiale tema eller utfordringer som påvirker studentlivet, kan være mestring av studier, studievaner, angst, stress, søvn og sosiale relasjoner.
Om du ønsker å forberede deg til samtalen har vi noen tips;
- Reflekter over utfordringer/bekymringer du står ovenfor
- Lag en liste over de viktigste punktene du ønsker å snakke om
- Vær ærlig om dine utfordringer og bekymringer
- Vær åpen for å motta råd og forslag
Ofte stilte spørsmål om samtaletilbudet
Klikk på knappen «Bestill samtale» på denne siden. Du får muligheten til å velge mellom fysisk og digital samtale. Når du har valgt hvilken type samtale du ønsker så får du opp tilgjengelige tidspunkt, og velger det som passer deg.
Bekreftelse på booket time sendes til deg på e-post.
Hvis du har booket en fysisk samtale så skal du møte opp i 3.etasje på Campus Kristiansund, ved biblioteket. Studentrådgiver har et samtalekontor første døren til høyre i admin-sonen. Hvis du har booket en digital samtale så får du en e-post med en teams-lenke.
Det er gratis for alle semesterregistrerte studenter.
Det er kort ventetid for samtale. Du får opp tilgjengelige samtaletidspunkt i kalenderen når du booker time.
For å benytte psykologtilbudet må man ha vært til forsamtale hos oss først. Dersom du booker time hos psykolog uten at vi har godkjent deg så må du betale for psykologtimen selv.
Du booker time hos psykolog digitalt her.
Du oppgir kun navn og kontaktinformasjon for å bekrefte avtalen. Resten av opplysningene er valgfrie. Alle opplysninger behandles i tråd med personvernreglene (GDPR).
Ja. Alle rådgivere har taushetsplikt.
Du kan avlyse samtalen via bekreftelseslenken i e-posten som du mottar. Dersom det er kort tid til samtalen så kan du også avbestille ved å svare på påminnelsesmailen du mottar 1 time i forkant av samtalen. Du kan og ta direkte kontakt med oss via sms. Karens kontaktinformasjon finner du nederst på denne siden.
Ta direkte kontakt med oss på e-post eller telefonnummer så finner vi som regel en løsning.